На виконання ст.10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, згідно з постановою КМУ від 11.03.04 року № 308 “Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта” з метою оцінки стану суспільних відносин здійснено базове відстеження результативності регуляторного акта.
1.Вид та назва регуляторного акта
Рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради від 23.03.2011 року № 285 “Про організацію та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Павлограді”.
2.Назва виконавця заходів з відстеження результативності
Сектор по роботі з транспортом та зв’язком спільно з відділом з економічних питань виконавчого комітету Павлоградської міської ради.
3.Цілі прийняття акта
Регуляторний акт розроблено та прийнято на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008р. №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», з метою визначення автомобільного перевізника (юридичної або фізичної особи) на конкурсних засадах.
Основними цілями прийняття проекту цього регуляторного акта є:
4.Строк виконання заходів з відстеження результативності з 23 травня 2011 року по 23 червня 2011 року.
5.Тип відстеження: Базове відстеження
6.Метод одержання результатів відстеження результативності
Для проведення базового відстеження використовувався статистичний метод одержання результатів.
7.Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних
Враховуючи цілі регулювання, для відстеження результативності регуляторного акта були визначені такі показники результативності:
Маршрутна мережа міста в цьому році дещо змінилась, кількість маршрутів зменшено на 1 одиницю, і нараховує 28 маршрутів.
Для підвищення безпеки перевезень пасажирів, згідно з Умовами проведення конкурсу з перевезення пасажирів, під час визначення переможця конкурсу перевага надається претендентам-перевізникам, які мають власну матеріально-технічну базу та власний рухомий склад. Наявність власного рухомого складу підвищує рівень безпеки перевезень та відповідальність перевізників за виконання транспортного законодавства. На міських маршрутах працює щоденно 86 транспортних засобів.
Контроль за регулярністю руху автобусів на міських маршрутах здійснює сектор по роботі з транспортом та зв’язком Павлоградської міської, відповідно до своїх посадових інструкцій.
Виконання рейсів здійснюється згідно із затвердженим організатором перевезень паспортами маршрутів та розкладом руху автобусів. Згідно з умовами договору на перевезення пасажирів рівень регулярності руху автобусів становить не менше 98%.
Для визначення кількісного значення статистичних показників результативності використовувалися дані звітності перевізників, які обслуговують міську маршрутну мережу та дані обстеження пасажиропотоку.
8.Кількісні та якісні значення показників результативності
Якісні показники:
рівень безпечності пасажирських перевезень пасажирським автомобільним транспортом;
поліпшення чи погіршення якості надання послуг пасажирським автомобільним транспортом загального користування;
задоволення попиту населення на якісні та безпечні перевезення.
Всі перевізники, які виконують перевезення пасажирів, мають ліцензію на здійснення перевезень пасажирів на внутрішніх маршрутах та ліцензійні картки на кожний транспортний засіб. Щоденно транспортні засоби проходять технічний догляд кваліфікованими спеціалістами-механіками перед виїздом на лінію. Медичні працівники проводять перед рейсовий та після рейсовий медичний огляд водіїв. Всі спеціалісти мають сертифікати на проведення медичного огляду водіїв та технічного огляду транспортних засобів.
Якість надання послуг пасажирським автомобільним транспортом загального користування поліпшується. Планомірно здійснюється оновлення рухомого складу. За 2009-2010р. перевізниками — переможцями конкурсу оновлено 90% рухомого складу. Постійно контролюється виконання розкладу руху автобусів та надання планової кількості автобусів на міські маршрути.
З підвищенням якості перевезень пасажирів підвищується безпека перевезень пасажирів. В автотранспортних підприємствах проводяться інструктажі по дотриманню Правил перевезень пасажирів та Правил безпеки руху. Водії проходять підготовку та перепідготовку, зі складанням екзаменів. До управління автобусом допускаються кваліфіковані водії, які мають 1 та 2 клас майстерності.
Кількісні значення показників результативності
Показники
|
Одиниці виміру | 2010
рік |
Перше півріччя 2011 року |
Кількість скарг з питань перевезення пасажирів | од. | 42 | 10 |
Кількість звернень щодо недоліків у роботі міського автобусного транспорту | од. | 22 | 11 |
Кількість спорів, що виникли внаслідок запровадження на практиці регуляторного акта | од. | — | — |
Скарги та відгуки суб’єктів господарської діяльності, звернення громадян надходять тільки з питань перевезення пасажирів пільгових категорій. Перевезення пасажирів пільгових категорій на маршрутах здійснюється в автобусах режиму маршрутного таксі в обмеженій кількості, за власний рахунок перевізників, без компенсації збитків з державного бюджету. Рішенням цієї проблеми являється надання адресної грошової допомоги пільговим категоріям громадян.
Контроль за здійсненням пасажирських перевезень автомобільним транспортом здійснюється представниками органів ДАІ м. Павлограда, Голоавтотрансінспекції та органів виконавчої влади. За рахунок проведення технічних оглядів рухомого складу, медичного огляду водіїв, проведення занять з підготовки або перепідготовки, виконання вимог транспортного законодавства кількість порушень перевізниками нормативно-правових актів зменшується.
9.Оцінка результатів регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Найбільш впливовими зовнішніми чинниками на дію регуляторного акта є:
зміна чинного законодавства у сфері пасажирських перевезень;
зміна вимог до перевізників, що надають послуги з перевезення пасажирів;
зміна кон’юнктури ринку перевезень.
На сьогоднішній день постановами Кабінету Міністрів України від 21.05.2009р. № 525 та від 17.07.2009р. № 776 «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2008р. №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», які вступили в дію внесено зміни до Порядку, Умов проведення конкурсу та договору на перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
За результатами такої оцінки можна зробити висновок, що чинний регуляторний акт має недостатній рівень досягнення визначених цілей, внесені зміни до діючого законодавства потребують перегляду окремих положень акта і внесення змін та доповнень до нього.
Прийняття рішення виконавчого комітету Павлоградської міської ради “Про організацію та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Павлограді” є актуальним для подальшого вдосконалення нормативно-правової системи регулювання господарських відносин в сфері пасажирських перевезень, шляхом впровадження цього регуляторного акта вдасться досягти поставлених цілей.
Завідувач сектору по роботі
з транспортом та зв’язком
|
C.І.Ткач |