Аналіз регуляторного впливу
до проекту рішення сесії Павлоградської міської „ Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою на території міста Павлоград “
Цей аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Павлоградської міської ради „ Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою на території міста Павлоград “ (далі Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України „ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності “ від 11.09.2003 року № 1160-IV та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 і визначає правові та організаційні засади реалізації даного проекту рішення, як регуляторного акту.
1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.
Цей Порядок розроблений відповідно Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів» та визначає обсяги пайової участі фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою без правовстановлюючих документів на земельну ділянку на території міста Павлоград.
Пайова участь в утриманні об’єктів благоустрою на території м. Павлоград (надалі — пайова участь) є внеском на фінансування заходів з благоустрою на території міста (утримання, ремонту та будівництва об’єктів благоустрою), який сплачують фізичні особи, фізичні особи-підприємці або юридичні особи, які використовують об’єкти благоустрою без правовстановлюючих документів на земельну ділянку.
Залучені кошти спрямовуються виключно на фінансування заходів з благоустрою м. Павлоград (утримання, ремонту, реконструкції та будівництва об’єктів благоустрою).
Пайова участь в утриманні об’єктів благоустрою залучається з метою відшкодування витрат бюджету м. Павлоград на розширене відтворення об’єктів благоустрою.
Пайова участь обраховується за формулою:
В= П х Нго х Кз х Кф х Кі, де:
В — розмір Пайової участі на рік (грн.);
П — загальна площа об’єкта благоустрою (м2);
Нго — базова нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки, встановлена рішенням міської ради від 14.02.2012 № 492-19/VI — 130,85 грн/ кв.м;
Кз — зональний коефіцієнт, що відповідає економіко-планувальній зоні розташування об’єкта благоустрою, визначений рішенням міської ради від 14.02.2012 № 492-19/VI;
Кф — коефіцієнт функціонального використання об’єкта благоустрою, визначений до даного Порядку:
Кі — коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки станом на 01 січня поточного року.
2. Визначення цілей державного регулювання.
Метою цього регулювання є:
утримання об’єктів благоустрою міста на належному рівні (своєчасне виконання робіт з реконструкції ремонту об’єктів благоустрою);
встановлення прозорого та чітко врегульованого порядку визначення величини та сплати пайової участі (внеску) утримання об’єктів благоустрою для фізичних осіб — власників приміщень, виведених з житлового фонду, розташованих в багатоквартирних житлових будинках, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб, які використовують об’єкти благоустрою для розміщення ганків, сходів, інформаційно-виставкових майданчиків, ділянок, які передбачені для тимчасового розміщення транспорту біля об’єктів комерційного використання, майданчиків для проведення гастрольних, розважальних заходів (цирк, зоопарк, тощо) території м. Павлограда;
залучення коштів виключно на фінансування заходів з благоустрою м. Павлоград (утримання, ремонту, реконструкції та будівництва об’єктів благоустрою).
стимулювання розвитку підприємництва.
Для досягнення цілей необхідна реалізація таких першочергових завдань:
вдосконалення місцевих нормативних актів з регулювання підприємницької діяльності;
забезпечення суб’єктів господарювання інформацією, щодо прийняття Порядку визначення обсягів пайової участі фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою на території міста Павлоград.
3. Визначення та оцінка всіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу
Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:
— прийняття Павлоградською міською радою рішення „ Про затвердження Порядку визначення обсягів пайової участі фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою на території міста Павлоград “.
Відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо визначення обсягів пайової участі фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою на території міста Павлоград вирішуються органом місцевого самоврядування шляхом прийняття зазначеного регуляторного акта.
Залишити ситуацію такою, яка вона є на сьогодні, і не приймати запропонованого регуляторного акту, не можливо, оскільки в такому випадку буде відсутній механізм залучення додаткових коштів на утримання і ремонт об’єктів міського благоустрою, при цьому їх технічний та естетичний стан буде тільки погіршуватись.
4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблем, і відповідні заходи
Вказані вище питання мають бути розв’язані шляхом прийняття Павлоградською міською радою Порядку визначення обсягів пайової участі фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою на території міста Павлоград “
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Відповідно до статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення, прийняті органами місцевого самоврядування в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами.
Можливість досягнення зазначених цілей обґрунтована тим, що запропоноване регулювання забезпечує прозорість дій по нарахуванню та сплаті внеску у вигляді пайової участі фізичних осіб — власників приміщень, виведених з житлового фонду, розташованих в багатоквартирних житлових будинках, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою на території міста Павлоград.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття акта
Сфера впливу регуляторного акта Вигоди Витрати
Органи місцевого самоврядування — чітка координація дій при прийнятті управлінських рішень, підвищення рівня довіри до місцевої влади, можливість впливати на благоустрій міста;
— збільшення надходжень до міського бюджету за рахунок пайової участі фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців або юридичних осіб в утриманні об’єктів благоустрою на території міста Павлоград — приведення місцевої нормативно-правової бази у відповідність до вимог чинного законодавства України Часові витрати на проведення процедури регуляторного акту
нема
Суб’єкти господарювання — оформлення права на користування об’єктами благоустрою відповідно до вимог чинного законодавства України;
— стимулювання розвитку підприємництва;
пайова участь (внесок) в утриманні об’єктів благоустрою
Споживачі — можливість реалізації власних потреб немає
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта очікується на рівні 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в друкованих засобах масової інформації, шляхом розміщення в мережі Інтернет на офіційному сайті Павлоградської міської ради і виконавчого комітету,
7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта
Передбачається не обмежувати строк дії запропонованого регуляторного акта.
У разі виникнення потреби, у зв’язку зі зміною чинного законодавства України та за підсумками аналізу відстеження його результативності, вноситимуться зміни до запропонованого регуляторного акта.
8. Показники результативності регуляторного акта
Пропонується використати наступні показники результативності:
1. Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.
2. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта.
3. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.
4. Кількість скарг від жителів міста на роботу суб’єктів господарювання.
5. Розмір надходжень коштів до міського бюджету, пов’язаних з дією регуляторного акта.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регулювання акта в разі його прийняття
Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися до дня набрання чинності регуляторного акта, повторне через один рік, періодичні відстеження — кожні 3 роки.
ПІДГОТУВАВ:
Начальник відділу містобудування
та архітектури- головний архітектор міста В.В.Коценко
ПОГОДЖЕНО:
Заступник міського голови
з питань діяльності
виконавчих органів ради С.Г.Пацко