ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
____________2012р. №_________
Про стан розвитку торговельного
та побутового обслуговування
населення в м. Павлоград
Керуючись п.п. 1,8 п. “а”, п.п. 2,3 п. “б” ч. 1 ст. 30, ст. 40, ч. 1 ст. 52, ч. 6 ст.59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, заслухавши доповідь заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Тихонова В.М., виконком Павлоградської міської ради відмічає, що одним з найважливіших напрямків реалізації економічних реформ в місті є створення сприятливого середовища для функціонування споживчого ринку та вжиття заходів щодо поліпшення обслуговування населення та захисту прав споживачів.
Система торговельного обслуговування в місті Павлоград включає:
— торгову мережу — 422 об’єкт (стаціонарні магазини, з них прод. 151, непрод. 271);
— ресторанне господарство — 92 заклади (ресторани, кафе, бари, їдальні, буфети);
— ринки — 6.
— підприємства сфери побутових послуг — 242
За 2011 рік торговельна мережа міста збільшилась на 41 об’єкт (з урахуванням інвентаризації), поряд з тим припинили діяльність 23 підприємства торгівлі у зв’язку зі зміною сфери діяльності.
У 2011 році в місті відкрито 2 магазини торгової мережі “АТБ-Маркет”, книжковий магазин “Буклет”, магазин подарунків “Презент”, перший спеціалізований магазин “Музичні інструменти”, магазин гарячої випічки “Форнетті” та інші.
Згідно комплексній оцінки соціально-економічного розвитку міст Дніпропетровської області за 9 місяців 2011 року, місто Павлоград займає четверте загальне місце за усіма сферами соціально-економічного розвитку. Темп зростання обороту роздрібної торгівлі (з урахуванням товарообороту як юридичних так і фізичних осіб) складає 116,5% до відповідального періоду попереднього року (друге місце). Абсолютний приріст обсягу обороту роздрібної торгівлі у розрахунку на одиницю населення до відповідного періоду попереднього року 1465,1 грн. (друге місце), абсолютний приріст обсягу реалізованих послуг у розрахунку на одиницю населення до відповідного періоду попереднього року 80,2 грн. (сьоме місце).
В 2011 році проведено значну роботу по вдосконаленню роботи підприємств торгівлі, сфери побутових послуг та ринків.
З метою дотримання суб’єктами господарювання вимог Постанови КМУ “Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення”, закону України “Про захист прав споживачів”, ”Правил побутового обслуговування населення”, санітарних правил, наказу Мінекономіки України “Про затвердження правил роботи закладів ресторанного господарства”, правил пожежної безпеки проведені перевірки: 65 закладів ресторанного господарства, перевірки 78 суб’єктів господарювання, які працюють на продовольчих ринках нашого міста; 51 продовольчих закладів та торговельних павільйонів; 10 суб’єктів господарювання, які розташовані та ведуть свою діяльність в районі “Автостанції”; проведено інвентаризацію 34 та перевірку 31 підприємств з технічного обслуговування, ремонту автомобілів та автомійок; 24 підприємств з надання ритуальних послуг.
За результатами перевірок складено 44 адмінпротоколів, до бюджету перераховано 49,0 тис. грн.
Основними порушеннями на підприємствах торгівлі та ресторанного господарства є: продаж алкогольних та тютюнових виробів неповнолітнім, порушення встановленого режиму роботи, трудового законодавства, технологічного процесу приготування страв, товарного сусідства, правил обробки сировини, куріння в залах обслуговування відвідувачів та інш.
Значну кількість порушень виявлено в слідуючих закладах: кафе “Водолей”, кафе “Доміно”, кафе “Чаплинськи страви”, бар “Лама”, кафе “Пиріжкова”, ПП Фастов, ПП Швидченко, ПП Керімов, ПП Шукюров, ПП Агаєв, ПП Душейко, ПП Кривенко, ПП Абдулаєв та інш.
При проведенні перевірок суб’єктів господарювання, які працюють на ринках нашого міста виявлено, що в деяких торгових точках відсутні таблички з даними суб’єктів господарювання, повірка ваговимірювального обладнання, асортиментні переліки, відсутні умови для дотримання правил особистої гігієни, порушені терміни реалізації харчових продуктів, допускалась реалізація продукції без наявності проведеної ветеринарно-санітарної експертизи.
Адміністрації ринків здійснюють недостатній контроль за умовами реалізації харчових продуктів на ринках, не своєчасно проводять косметичні ремонти в допоміжних приміщеннях, не додержуються температурного режиму в приміщеннях критих ринків, допускають реалізацію продукції приватними особами без наявності проведеної ветеринарно-санітарної експертизи, приміщення не устатковані пожежною сигналізацією та інш.
Основними порушеннями при перевірках об’єктів з технічного обслуговування, ремонту автомобілів та автомиїк, підприємств з надання ритуальних послуг — є використання земельних ділянок та будівель не за призначенням, відсутність куточків споживачів, книг відгуків та пропозицій та прейскурантів цін.
Одним з важливих проблемних питань є питання ліквідації стихійної торгівлі в місті. У місті працює робоча група, але повністю вирішити це питання на сьогоднішній день не вдається. В цьому напрямку необхідно шукати нові шляхи вирішення проблеми стихійної торгівлі.
Враховуючи вищевказане, з метою удосконалення діяльності торгових об’єктів, закладів ресторанного господарства та ринків, підприємств сфери побутового обслуговування населення, активізації роботи щодо контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення, захисту прав споживачів виконавчий комітет Павлоградської міської ради
ВИРІШИВ:
1. Відділу розвитку споживчого ринку та підприємництва (Кусочкіна):
1.1. Посилити контроль щодо дотримання суб’єктами господарювання встановлених правил впровадження торговельної діяльності.
1.2. Забезпечити інформування споживачів міста про якість та безпеку товарів народного споживання, цінову політику, реалізацію прав мешканців міста як споживачів.
1.3. В другому півріччі поточного року забезпечити заходи щодо організації місцевого конкурсу поварів та офіціантів серед підприємств ресторанного господарства.
2. До 15 квітня 2012 року суб’єктам господарювання усунути недоліки, виявлені при проведенні перевірок та привести роботу об’єктів у відповідність до діючих нормативно-законодавчих актів.
3. Керівникам ринків: «Центральний» (Ковпак), “Новий” (Тихонова), “Юлана” ( Чекалін), КП “Управління ринками” (Курченко):
3.1.Неухильно виконувати вимоги встановлених Правил торгівлі на ринках;
3.2. Вжити заходів щодо устаткування пожежної сигналізації на ринках;
3.3. Вжити заходів щодо додержування температурного режиму в приміщеннях критих ринків згідно с санітарними нормами.
4. Суб’єктам господарювання, які здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі забезпечити:
4.1. Дотримання вимог діючого законодавства в сфері торговельного та побутового обслуговування, трудового законодавства.
4.2. Поліпшення якості обслуговування населення та захист прав споживачів.
4.3. Зміцнення матеріально-технічної бази підприємств, належний благоустрій прилеглої до об’єктів території та приведення стану об’єктів до сучасних вимог.
4.4. Підвищення середньої заробітної плати найманим працівникам.
4.5. Збереження існуючих та створення нових робочих місць та підвищення кваліфікації працівників;
4.6. Не допускати фактів продажу неповнолітнім алкогольних та тютюнових виробів та фактів порушення встановленого згідно рішення виконкому режиму роботи підприємств.
5. Відділу містобудування та архітектури (Сасик), відділу земельно-ринкових відносин (Вишнякова) вжити заходів щодо приведення роботи об’єктів сфери побутових послуг у відповідність до діючого законодавства в частині оформлення земельних ділянок під комерційну діяльність та використання приміщень……
6. Рекомендувати: Павлоградській СЕС (Петленко), МСЧ № 7 (Гиря) ЗДОДПІ (Шелудько), Павлоградському МВ з обслуговування м. Павлоград та Павлоградського району ГУМВС України в Дніпропетровській області (Малинога), Павлоградському РВ ГУ МНС України в Дніпропетровській області (Миславський) посилити контроль за дотриманням суб’єктами господарювання діючого законодавства в сфері торгівлі та надання побутових послуг та забезпечити інформування населення міста про негативні явища в діяльності підприємств.
7. Координацію роботи щодо виконання даного рішення покласти на начальника відділу розвитку споживчого ринку та підприємництва Кусочкіну С.М., контроль — на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Тихонова В.М.
Міський голова І.С.Метелиця